Turnus II – Dzień 9 i 10

Wczorajszy dzień rozpoczęliśmy bez zaprawy porannej, co większość osób ucieszyło. Po śniadaniu zostaliśmy podzieleni na 2 grupy. Pierwsza grała w Mafię, a druga w Kalambury. Następnie zamieniliśmy się aktywnościami. Po obiedzie odbyła się Olimpiada Sportowa, na której można było wygrać przeróżne nagrody. Wszyscy w tym chętnie brali czynny udział. Po kolacji zebraliśmy się w kręgu, … Czytaj dalej Turnus II – Dzień 9 i 10

II turnus – Dzień 8

Wczoraj spotkała nas miła niespodzianka, ponieważ okazało się, że była na tyle ładna pogoda, że poszliśmy do Świniar puszczać latawce. Nasz latawiec miał kolor głównie zielony, ale były na nim małe, niebieskie smerfy i czerwony grzyb, a także Gargamel, jezioro, drzewo i wielkie żółte słońce. Nasz latawiec poleciał bardzo wysoko, lecz niestety skończyło się tylko … Czytaj dalej II turnus – Dzień 8

II turnus – Dzień 7

Wczoraj, w sobotę, mieliśmy apel poranny ok. 8.50. Po śniadaniu nieparzyste zastępy czyli 1,3,5,7,9 i 11 poszły pisać teksty na Festiwal Piosenki Naszej. Reszta zastępów miała warsztaty z robienia latawców. Prowadził je druh Kaziu i druhna Danusia. W czasie, gdy robiliśmy latawce, zaczęło padać i przyszła burza. Po burzy mieliśmy czas wolny przez chwilę i … Czytaj dalej II turnus – Dzień 7

II turnus – Dzień 6

Wczorajszy dzień zapowiadał się wspaniale ponieważ poranna zaprawa została odwołana z powodu wilgoci po nocnej ulewie. Po śniadaniu zostaliśmy podzieleni zastępami na 3 grupy. Nasza grupa udała się wzdłuż jeziora, żeby dojść do przeprawy łódkowej, jednak trasa nie została sprawdzona pod względem przyrodniczym (chaszcze), więc zawróciliśmy i poszliśmy w inną stronę. Druga grupa po przeprawie … Czytaj dalej II turnus – Dzień 6

II turnus – Dzień 5

Wczoraj rano po śniadaniu druhowie podzielili nas na 5 grup: zieloną, żółtą, czerwoną, pomarańczową i różową. Przez cały dzień chodziliśmy na różne zajęcia do różnych stacji. Pierwsza była medyczna, prowadzona przez druha Kapała i druhnę Polę. Dowiedzieliśmy się tam wielu spraw o ciele człowieka i o zdrowiu i wykonywaliśmy różne zadania. Druga to stacja biologiczna, … Czytaj dalej II turnus – Dzień 5

II turnus – Dzień 4

Wczoraj rano spotkaliśmy się ze Strażą Graniczną. Dwoje funkcjonariuszy opowiadało o swojej pracy, o tym, jakie zadania wykonują na co dzień. Można było zadawać pytania. Podobało nam się. Na koniec mogliśmy zrobić własne odciski palców! Potem podzielono nas na 3 grupy i uczyliśmy się pierwszej pomocy. W jednej z grup Maks pozorował ofiarę. Kiedy wykonano … Czytaj dalej II turnus – Dzień 4

II turnus – Dzień 3

Wczoraj był bardzo emocjonujący dzień, ale najpierw zjedliśmy śniadanie, na które były płatki z mlekiem i kanapki. Po jedzeniu losowałyśmy piosenki na Korowisko. Wszystkie zastępy miały utwory zespołu ABBA. Było dużo treningów i burze pomysłów. Następnie poszliśmy na obiad, gdzie zjedliśmy zupę kalafiorową i ryż z kurczakiem curry. Potem mieliśmy jeszcze więcej prób i kolację. … Czytaj dalej II turnus – Dzień 3

II turnus – Dzień 2

Wczoraj rano wstałyśmy (Ania najpóźniej) i poszłyśmy na zaprawę poranną lub kąpielisko. Po śniadaniu zorganizowano zabawy integracyjne. Graliśmy w klaskando – to nie było łatwe. Ania, Tosia i Marysia odpadły bardzo szybko, Emilka i Bogna przetrwały dłużej. Inne zabawy to „imiona”,  „papier, kamień, nożyce”, Pony, tańczyliśmy też „kaczuszki”. Było bardzo fajnie, podobało nam się. Po … Czytaj dalej II turnus – Dzień 2

II turnus – Dzień 1

Wczoraj ciekawe przygód przyjechałyśmy do Korczakowa. Na początku poszłyśmy do naszych namiotów i poznałyśmy współlokatorki. Później mieliśmy obiad (rosół i schabowy), a po nim Bieg po Korczakowie, na którym poznałyśmy zasady panujące na obozie. Po kolacji była pośpiewajka, a potem gra terenowa, która polegała na pomaganiu kosmitom, by dostarczyli nasze korczakowskie chusty. Poszliśmy spać bardzo … Czytaj dalej II turnus – Dzień 1

Dzień 19 i 20 – turnus I 2023

Nasz ostatni pełny dzień Korczakowa rozpoczął się nieco później niż zwykle ponieważ zaprawa została odwołana. Następnie zebraliśmy się wszyscy na apelu porannym, gdzie zostało ogłoszone, co będziemy robić oraz które zastępy pełnią poszczególne warty. Później udaliśmy się na pyszne śniadanie, na którym najedliśmy się do syta. O godzinie 10 miała miejsce nagła zbiórka, po której … Czytaj dalej Dzień 19 i 20 – turnus I 2023

Dzień 18 – turnus I 2023

Dzień 18 obozu – zaczęło się fenomenalnie! O godzinie 8.15 obudziła nas świetna audycja radiowa. Zaprawa poranna została odwołana, co wprawiło większość uczestników w doskonały humor. Standardowo poszliśmy na apel poranny, gdzie dowiedzieliśmy się, co będziemy dziś robić oraz udaliśmy się na śniadanie. Przed południem odbyły się zajęcia o profilaktyce narkotykowej z Panią Elwirą która … Czytaj dalej Dzień 18 – turnus I 2023

Dzień 17 – turnus I 2023

Dzisiaj po śniadaniu było sprzątanie. Poszło nam sprawnie i mogliśmy wrócić do namiotów i odpoczywaliśmy, aż do momentu gdy druh Alex nas zwołał, by  poświęcić wolny czas na zinterpretowanie cytatów z dzieł Janusza Korczaka. Mieliśmy nagrać krótkie filmiki w grupach z tymi właśnie cytatami. Gdy już wszyscy nagrali swoje filmiki przyszła pora na obiadek. Na … Czytaj dalej Dzień 17 – turnus I 2023

Dzień 16 – turnus I 2023

Mimo, że dzień ten spędziliśmy na intensywnym myśleniu i kreatywnych przygotowaniach do Festiwalu Piosenki Naszej – FPN-u, to dzięki aktywnościom w czasie wolnym, takim jak gra w siatkówkę lub kąpiele w naszym cudownym Grzybnie, udało nam się przetrwać ten upalny dzień. Wieczorem odbył się długo wyczekiwany  Festiwal Piosenki Naszej, na którym mieliśmy okazję zaprezentować swoje … Czytaj dalej Dzień 16 – turnus I 2023

Dzień 15 – turnus I 2023

Rano zostaliśmy obudzeni przy radosnych  piosenkach z Fineasza i Ferba. Pogoda nie była taka wesoła, mimo to musieliśmy szybko wyjść z łóżek ze względu na to, że apel poranny odbył się trochę wcześniej (żeby chętni zdążyli na mszę w Świniarach). Zjedliśmy szybko śniadanie, bo już o 9:30 grupa, która szła do kościoła, musiała wychodzić. Następna grupa … Czytaj dalej Dzień 15 – turnus I 2023

Dzień 14 – turnus I 2023

Wczoraj nie było zaprawy porannej, bo poprzedniego wieczoru odbył się Bal Meksykański i musieliśmy odpocząć. Na śniadanie można było zjeść owsiankę, taka odmiana, choć owsianka pojawia się dość często na naszych stołach. Po chwili wolnego rozpoczął się Turniej Firmowy. Zostaliśmy podzieleni na 3 grupy: hobbici, awionetki i andrewy. Było kilka konkurencji. Pierwsza polegała na przejściu … Czytaj dalej Dzień 14 – turnus I 2023