Turnus I – 17.07 – Dzień 15 (2022) (Polish, English and Hebrew languages)

Wstaliśmy jak co dzien obudzeni pobudką. Tym razem prowadził ją dh Milupa. Następnie odbył się apel, na którym zostaliśmy powiadomieni o dniu sportu w Świniarach. Bardzo się ucieszyliśmy na ta wiadomość. Większość naszego namiotu najbardziej się cieszyła na “Bieg o puchar sołtysa Świniar”. Po apelu poszliśmy na śniadanie, a tuż po tym chętne osoby do kościoła. Po powrocie osób z kościoła odbyła się 3 edycja biegu o puchar sołtysa Świniar.

W kategorii „14 plus” wygrał Julek z zastępu 5, a w kategorii poniżej 14 roku życia zwyciężył Ziemowit z zastępu 3. Bardzo się zdziwiliśmy wygraną Julka ponieważ wysunął się na prowadzenie dopiero na ostatnich metrach.

Po biegu wszyscy mogli wziąć udział w różnych konkurencjach np. rzut Ringo na colę, strongman czy rzut do kosza. Przemek z naszego zastępu wygrał w Ringo 4 cole!

Odbył się również mecz siatkówki Korczakowo vs Świniary. Korczakowo wygrało 3-1. Po powrocie do obozu był obiad oraz cisza poobiednia jak zawsze. Obiad był bardzo pyszny a na ciszy robiliśmy absolutnie nic. Po ciszy odbyły się warsztaty, na których ilustrowaliśmy fragmenty książki o Januszu Korczaku. Większość naszego zastępu wybrała fragment o szachach.

Po zajęciach była kolacja, a wieczorem odbyło się ognisko. Tym razem po 5 lub 6 piosenkach ognisko się zakończyło. Po śpiewaniu poszliśmy na wernisaż wszystkich prac wykonanych na warsztatach dh.Gazeli. Zwyciężyła Helena Napierała z zastępu 10. Rysunek wyglądał fenomenalnie i uważamy, że Helenka słusznie wygrała. Po wernisażu była cisza nocna, a dla chętnych odbył się koncert w „Plażonku” organizowany przez Jonathana. Koncert był bardzo wzruszający, a wschodzący czerwony księżyc nadawał wspaniałego klimatu