Warsztaty – Grafika 3D dla każdego

 
 
Zajęcia z grafiki 3D są przeznaczone dla uczestników od 14 roku życia.
Będą się odbywały w poniedziałki i środy o godzinie 17:00, według następującego kalendarza:
27.07 (pon) 29.07 (śr)
03.08 (pon) 05.08 (śr)
10.08 (pon) 12.08 (śr)
20.08 (pon) 22.08 (śr)

Czas trwania pojedynczego spotkania to od 60 do 90 minut (w zależności od tematyki, liczby pytań od uczestników, itp.). 
 

 
UWAGA: w komórce “mail opiekuna” proszę wpisać Waszego maila, czyli mail faktycznego uczestnika warsztatów. 🙂 
 
Lista zapisanych na dole strony 🙂

A tu opis i program warsztatów:
 

Grafika 3D dla każdego

Grafika 3D to jedna z najpopularniejszych dziedzin grafiki komputerowej. Nazwa „grafika 3D” pochodzi od angielskiego sformułowania Three-Dimensional Graphics. W jej zakres wchodzi tworzenie wizji grafiki na podstawie trójwymiarowego świata zbudowanego w komputerze. Od grafiki 2D (rysunek, malarstwo, grafika komputerowa 2D) różni się tym, że wymaga zbudowania w przestrzeni trójwymiarowej świata opisanego za pomocą obiektów składających się z wierzchołków, krawędzi oraz ścian. Obiekty te można oświetlić światłem i nadać im przeróżne materiały. W efekcie dostajemy świat, na który patrzymy cyfrową kamerą, a obraz z tej kamery możemy zapisać w postaci finalnej pracy. Może to być obraz nieruchomy lub sekwencja obrazów składająca się na animowany film.

Celem tej serii spotkań jest przedstawienie absolutnych podstaw przygotowania grafiki 3D w programie Blender – darmowym, ale bardzo dobrym programie 3D. W trakcie warsztatów postaramy się nauczyć podstaw obsługi programu, przejrzymy sobie główne etapy pracy, a także wykonamy mały projekt 3D.

Nie wymagana jest jakakolwiek znajomość zagadnień związanych z grafiką. Dobrze jednak jeśli uczestnicy będą posługiwali się komputerem samodzielnie, w sposób dość sprawny. Jeśli umiesz posługiwać się komputerem, wiesz jak zainstalować program i interesujesz się choć trochę grafiką, to te warsztaty są dla Ciebie. A jeśli dodatkowo wiesz, co oznaczają pojęcia „piksel”, „rozdzielczość”, „RGB” to tym lepiej.

Ramowy program warsztatów

1.Wprowadzenie, instalacja programu, przegląd interfejsu
Omówimy sobie, czego będą dotyczyć spotkania, jak zainstalować program oraz jak się w nim poruszać.

2.Podstawy modelowania
Tematem tego spotkania będą podstawy przygotowania modeli 3D, podstawowe narzędzia, jak ich używać i gdzie je znaleźć.

3.Światło i materiały
Powiemy sobie, dlaczego światło i cień w grafice 3D są ważne. Omówimy rodzaje świateł. Następnie przejdziemy do materiałów. To jest obszerny temat, ale opowiemy sobie o podstawach, które powinny stanowić bazę do dalszych własnych eksperymentów z materiałami.

4.Rendering
Wreszcie temat o tym, jak otrzymać ostateczny produkt, czyli obraz, albo sekwencje obrazów zapisana w postaci pliku wideo.

5-8. Wspólny projekt
Wykonamy wspólnie od początku do końca prosty projekt, który będziemy realizować przez 3 spotkania, lub dłużej, jeżeli będziecie chcieli zrealizować bardziej wymagający projekt.

Masz pytania? Napisz [email protected]

Lista zapisanych:

L.p.Imię i NazwiskoMiejscowość
1.Ava Piaseczno
2.Kacper MichalczykZawada, Zielona Góra
3.Basia WojtaszekCzerwieńsk
4.Mikołaj KapałaZalasewo
5.Michał KapałaZalasewo
6.Dominika KapałaZalasewo

Pomagają nam